חזרה לשורשים או נס רגיל

ניתן לנצח את הכאב!

לא משנה מה המקור שלו –  בעמוד השדרה, שרירים, רצועות או מפרקים; ולא משנה מה הסוג שלו  -כאב ראש, כאב פסיכוסומטי, אובססיבי, עצבי או כרוני… איור זה החיים, וודה זה ידע. ידיעת החיים ושיטות משלימות של טיפול בכאב הוכיחו שניתן לנצח את הכאב! זהו נס רגיל, שהוכח במשך מאות שנים מאז ימי היפוקרטס והאיורוודה.

גוף האדם הוא מערכת משולבת שבה מבנה העצם, האיברים הפנימיים והתודעה קשורים זה בזה.

הפרעות בחלק אחד של הגוף מובילות לחוסר איזון בכל הגוף. במקום שבו אין איזון של מערכת השרירים והשלד, מתפתחת מחלה, אם לא מתחשבים במצבי עמוד השדרה.

העומס הגדול ביותר על עמוד השדרה הוא מנוחה, כלומר חוסר תנועה. שכיבה או ישיבה ארוכת זמן, הליכה ארוכה, ריצה, תנועות מונוטוניות, מאמץ גופני כבד יוצרים עומס יתר על עצמות ושרירים, גורמים להאטת מחזור הדם מסוכן ומובילים לעיוות של עמוד השדרה, דבר שגורם לתסמונת עייפות כרונית והזדקנות מוקדמת של הגוף. תוסיפו לזה הרגלים לא בריאים, עצלות אנושית, עודף משקל ופציעות ביתיות. כל זה ביחד יוביל לשיבוש תהליכים מטבוליים, עייפות יתר ודיכאון כרוני. תחושת כאב תמידית, עצבנות ונדודי שינה גורמים למחלות כרוניות.

אנחנו שוכחים שגוף האדם הוא מעין לגו המורכב מכ- 207 עצמות, 750 שרירים ו-1400 רצועות. עמוד השדרה הוא עץ חיים עם מיליוני קצוות עצבים המגיעים לכל תא בגוף. ואם נפגע לפחות בענף אחד או שורש אחד בעץ החיים הזה, אם לא ניתן לו מים, ויטמינים ומינרלים, אור שמש ואוויר, אם לא נעניק לו טיפול ואהבה ונתחיל להרעיל אותו בכימיקלים, העץ יתחיל לקמול וימות כתוצאה מכך.

עלינו ללמוד להעריך את הבריאות שלנו. מי שנתן לנו את הכלי היקר לשמירת נפשנו (תורה, "בראשית"), נתן לנו גם את האמצעים והכללים לשמירת הכלי הזה נקי: הליכה נכונה ופיתוח יציבה, הרמת משקולות בטוחה, טיפול מונע בזמן וטיפול בעץ החיים, היכולת ליהנות מהחיים היום, כאן ועכשיו.

כל אדם יכול לחיות ללא כאב. הרי הכאב של גוף האדם הוא האות העיקרי להתחיל לטפל בגוף שלך בזמן.

אות הכאב הוא תוצאה. יש לאבחן את סיבת הנזק לגוף. אבחון שבוצע כהלכה פירושו טיפול נכון בזמן על ידי מומחה. לא לסבול או להתעלם מהאות הזה של כאב – זהו התנאי העיקרי של שמירת הבריאות. ניתן לתקן את הכאב. זוהי עבודה מנואלית, שהיא  אינדיבידואלית לכל אדם. פיזיותרפיה מתקנת, הידרותרפיה עם שימוש במלח מים המלח, עיסוי טיפולי אורתופדי, דיאטה, שימוש בצמחי מרפא, רפלקסולוגיה, טיפול בפרפין, ניקוז לימפתי, טיפול בצבעם, ארומתרפיה, האטה יוגה, קומפלקס של תרגילי פיזיותרפיה משקמים ופעולות אחרות המיועדות לשמירת הבריאות בהם משתמשים ברפואה משלימה ברחבי העולם משקמים בריאות האדם ומהחזירים את שמחת החיים.

כמו בכל הזמנים, מאות שנים מאוחר יותר, מאז תקופת היפוקרטס, גם היום איורוודה זוהי אחת השיטות היעילות ביותר לשיקום גוף האדם והעלמת כאבים מאותו סוג בעמוד השדרה, בשרירים, רצועות ומפרקים.

כל עוד עמוד השדרה גמיש ובריא, הגוף שלנו בריא. ולאחר שניצחת את סיבת המחלה, לעד תשכחו את הדרך לבית המרקחת או למשרד הרופא.

בדומה לקמצן, אדם חסר ידע משלם פעמיים – בבריאות שלו.

כל אדם הוא אינדיבידואלי, והטיפול צריך להתבסס על המאפיינים הספציפיים של גוף המטופל. העיקר לא להזיק. לכן, על מומחה אמיתי להיות מרפא, פסיכותרפיסט וגם אדם אדיב וקשוב למטופל.

"הגוף הינו שלם קוהרנטי. לא ניתן לשנות חלקים בודדים שלו מבלי לגרום לחלקים אחרים להשתנות"

(ז'ורז' קובייה)

היו בריאים וטובים אחד לשני!

אירינה ק.

מנהלת קליניקת "ארה"